sobota, 6 lutego 2016

Bułeczki śniadaniowe, drożdżowe i łatwe

Dzisiaj mam dla Was przepis na bułeczki  śniadaniowe, idealne na sobotnie czy niedzielne śniadanie.


Ciekaw jest to  ze wcale nie musicie bardzo wcześnie wstać żeby  je zrobić. 
Ja zarabiam ciasto - drożdżowe dzień wcześniej wieczorem wstawiam do lodówki i już. 


3 szkl mąki pszennej - u  mnie tortowa
3 łyzki oleju
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
4 dkg drożdzy
1i 1/3 szkl letniego mleka
1 jajko  do posmarowania
dodatkowo do posypania sezam, mak, słonecznik co lubicie 


drożdże rozkruszyć, posypać łyżeczką cukru, zalać 1/3 szkl letniego mleka i opruszyć delikatnie mąką, odstawiamy do poruszenia drożdży ok 10-15 minut
mąkę przesiewamy z solą do  miski, dodać olej, zaczyn i zagnieść elastyczne ciasto, staramy się jak najmniej podsypywać mąką :)
jeżeli chcecie piec w tym samym dniu to  odstawiamy na ok  minut do  wyrośnięcia, jeśli nie to przykrywamy miskę folią spożywczą i  do  lodówki  na całą noc. 

po wyrośnięciu lekko wyrabiamy i dzielimy ciasto na 12 części z każdej formujemy wałek dł ok 30 cm i zwijamy robimy jakby pętelkę i jedną część wałeczka przeplatamy górą drugi dołem, zostawiamy do  wyruszenia  na ok  minut, smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy tym co lubimy. 


pieczemy ok  20-25 w nagrzanym do 180 st piekarniku

Smacznego, mniam, mniam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

jeżeli choć trochę się podobało u mnie , zostaw o sobie znak, dziękuję